"Az embert nem a fájdalmak ölik meg, hanem a remények, amelyekben csalódott." (Honoré de Balzac)







2012. január 17., kedd

Konzultáció és egyéb nyalánkságok

Ma mentünk volna Z vérvételére, de az időjárás közbeszólt. Hajnalban elkezdett havazni és hiába indultunk el időben, fél óra múltán is csak az út egy harmadánál jártunk. Így esélytelen volt odaérnünk fél 9-ig. Persze ez is jellemző Magyarországra, hogy már két napja mondják, hogy kiadós hóesés jön, mégis az első sószóró autóval kb. másfél óra múlva találkoztunk. Így viszont olyanok voltak az utak, mint a jégpálya. Szóval ez most tolódik egy kicsit.

A másik, hogy voltunk fennt a Hegyen konzultálni. Egyszerűen imádom ezt a K-t. :) Annyira jó fej! Ennek ellenére sok jó hírt nem tudott mondani. A rossz megtermékenyülési arány valamelyikünk sejtjének gyengesége miatt van, de azt csak a jó Ég tudja, hogy melyikünké a hibás. Nem mondta ki, de valószínűsíthető, hogy a spermiumokkal van a baj. Bizonyítani csak úgy lehetne, ha vennénk donor spermát és azzal is megtermékenyítenénk a petesejteket, majd az arányból kiderülne, hol a gubanc. Egyelőre nem kaptunk javaslatot erre a lehetőségre, persze nyitott a kérdés, ha ezt szeretnénk, akkor Ámen.
Az is elhangzott megint, hogy már rég terhesnek kéne lennem, mert szép embriókat kaptam vissza, akár az 5 naposakat nézzük, akár a fagyisakat. De, mindannyian tudjuk, hogy nem vagyok az...

A nagy világban már van egy olyan vizsgálati módszer, amivel ki lehet szűrni a teljesen egészséges embriókat. (Nem a PGD! Az arra jó, ha valakinél kiderül, hogy kromoszóma rendellenessége van, ezzel tudják tesztelni arra a betegségre, de, hogy a létező összes durva dolgot kiszűrje, arra nem való!) A hiba százalék még nem ismert, mert elég új dologról van szó. A nevét megmondom őszintén nem értettem (lehet süket vagyok), de arról van szó, hogy az 5 napos blasztociszták széléből levágnak egy darabot és azt kezdik el vizsgálgatni. Én szerintem úgy hangzott el, hogy előbb kb 1-3 másodperc alatt lefagyasztják, majd felengedik, de Z szentül állítja, hogy nem így volt. Szóval erre a részre ne vegyetek mérget! :) A lényeg, hogy ez a módszer nálunk még nem honos, külföldön is horribilis összegekért csinálják meg. Állítólag egy itthoni magánklinika foglalkozott már hasonlóval, de kiderült, hogy pénzlehúzás volt a dolog hátterében, semmint a segíteni akarás, úgyhogy már ők sem csinálják. Rákérdeztem, hogy vajon melyik intézet lehetett, de somolygáson kívül nem kaptam konkrét választ! Diplomatikus a faszi, az egyszer szent! :))

Na mármost... Mivel ez a lehetőség itthon nem adott, így felesleges is róla beszélni, egyelőre. Na itt jött az újabb ötlet, ami most nagy reményekkel tölt el! Mégpedig a 2. pont!
Tök jó volt, mert választhattam két lehetőség közül!
1. 2x40 napig szedem a fogigátlót és utána kezdjük a stimut. Hasonló stimulációt, mint eddig. Lombik kb. május vége Nekem eddig két ultra rövid és egy antagonista protkóm volt.
2. Long protokoll. Sokkal több szuri és megterhelés viszont rövidebb várakozási idő. Lombik kb. március vége.
Úgy gondolom, hogy eddig nem jött be a rövid protokoll, hátha nálam ez a hosszabb változat lesz a nyerő, amit egyébként nem szeretnek a Kaáliban. 
Ez most teljesen felvillanyozott és azt hiszem visszakaptam némi reményt és hitet, hogy sikerülni fog. Egyelőre azt érzem, mint az első lombikunk előtt. Izgalom, akarás és pozitívizmus. Már, ha van ilyen szó! :)  

Így összességében jó napom volt, leszámítva a hazafele úton rámjött rosszullétet. Már megint a szokásosnak mondható látászavar, ami most egy fénylő kígyóban nyilvánult meg, de nem jött utána beszédzavar, csak fejfájás. Kb. 20 perc alatt el is múlt minden tünet! Gondolom megint ráfognák a stresszre, így én is ezt teszem, bár úgy érzem, hogy mostanság nem idegeskedem, de aztán lehet, hogy igen...! :)))


2 megjegyzés:

  1. Az időjárás (mégha előre el is találják) tud az embereknek meglepetéseket okozni, ez tény. Ekkor a sószóró autók előfordulási aránya 1:1000000. :)

    Viszont K-tól jó híreket kaptatok. Örülök, hogy újra az "Izgalom, akarás és pozitívizmus" telítette lelki világodat, életedet!!!!

    Az utóbb említett rosszullétet (mint sok mást tünetet is, bármilyen betegségnél) hajlamos mindenki a stresszre vagy jobb esetben a genetikára fogni... Jobbulás!

    VálaszTörlés
  2. érdekes, 'nálunk' meg inkább a hosszú protokollt csinálják...
    nekem is az volt, nem volt gáz (bár nincs összehasonlítási alapom, de sokkal rosszabbra számítottam)
    drukkolok továbbra is :)

    VálaszTörlés