"Az embert nem a fájdalmak ölik meg, hanem a remények, amelyekben csalódott." (Honoré de Balzac)







2012. április 21., szombat

Irígység

Nem tehetek róla, egyszerűen utálok minden terhes nőt!

Történt ugyanis, hogy egyik kolléganőm (már van egy gyereke és kb. egy éve "gyártják" a másodikat) mellett üldögéltem, így óhatatlanul hallottam a beszélgetését egy másik kolléganővel, hogy egyik percben hánynia kell, másik percben meg felfalna mindent. Én viccesen közbeszúrtam, hogy: Biztos terhes vagy! Erre ő: Igen az. Na bumm. Innentől kezdve meg sem szólaltam, mert megkondult az utálatjelző harang a fejemben. Utálom. De leginkább csak rohadt irígy vagyok, hogy ő ágyban, párnák közt vagy a konyhaasztalon - tök mindegy -, teherbe tud esni, én bezzeg már lassan 4 éve várok a csodára és kifizettem egy valag pénzt mindenféle vizsgálatokra, kezelésekre, gyógyszerekre és még a nőgyógyászati asztalon, ultrahanggal vezérelve sem tudok megtermékenyülni, az időtényezőről nem is beszélve!

A másik vesszőparipám - talán sokan már tudjátok -, az a lombikos sorstársak rinyálása, akiknek már van legalább egy gyerekük és a "tesóprojektben" vannak. Na ettől is a falra tudok mászni!
Örüljön, hogy van már egy gyereke! Nekem egy sincs!
Azzal, hogy ők ismét beállnak a sorba, megint nekünk lesz hosszabb a várólista és öregszünk hipergyorsasággal, gyermektelenül, míg nekik már ott a trónörökös.
Esküszöm hoznék egy olyan szabályozást, hogy a még gyermektelen pároknak elsőbbségük van a már gyerekesekkel szemben. Azt hiszem ez így lenne igazságos. Miért én szívjak állandóan és várjak fél éveket miattuk?!

Sokat gondolkodtam, hogy ezeket a gondolatokat nyilvánosságra hozzam-e, de ma úgy érzem, hogy kellőképp bunkó hangulatban vagyok - és még a FC Barcelona is kikapott -, szóval leírtam, vállalom, ez vagyok én! Ennyi...

38 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Én is megértelek és egyetértek Veled, pedig inszemes, 36 hetes Krizsa baba van a hasamban. Az, hogy sikerült, nem változtatott az érzéseimen semmit. Ugyanúgy feldühödtem amikor a szomszéd már a másodikat pottyantotta ki, pedig már félidős voltam. És gondolom, nem fogsz csodálkozni, ha azt mondom, a második babája érkezésének idejét a gyed lejárta és a nehogy vissza kelljen menni dolgozni gondolat motiválta.
      Szerintem jó ezeket kimondani, leírni, talán könnyebb úgy. Megérteni úgyis csak az fog, aki keresztül megy/ment ezeken.
      Nem tudom, nálunk lesz-e tesóprojekt a kaáliban. Valószínű nem, nekem már az inszem is elég volt, pedig hamar sikerült. (spontán is 2x, de nem maradtak meg sajnos)Nem tudok tanácsot adni, max. annyit, hogy ezeket az érzéseket is ki kell mondani,és nincs bennük semmi bunkó vagy szégyellnivaló.
      Mik amúgy a további terveitek?

      Törlés
  2. Igazad van Gigi! Sőt én még azon is felháborodom, aki meddőségi központba jár terhesgondozásra. Gyűlöltem, mikor megláttam őket D-nél!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is igazad van, tényleg legyen elsőbbsége annak, akinek még egy gyermeke sincs. Csak tudod milyen világban élünk, erre mondanák, hogy diszkrimináció... pedig ez baromság, na mindegy.

    Nekem a 8 hét kórházi létem alatt az volt a "kedvencem", amikor egy cigány csajszit kaptam szobatársnak. Ő is ikreket várt és volt már egy gyereke. Mondtam hogy a mi babáink lombik babák, erre közölte, hogy óóóó, ők is sokat vártak már az elsőre is és az ikrekre is. Mondom igen, és mennyit? Ó, hát az elsőre 4 hónapot, az ikrekre meg 9-et. Na te szegény!!!!! Erre mit mondjak, amikor mi 5-öt vártunk a megfoganásukra, és közben 2 babát is elveszítettünk. Na azt hiszem ez volt az utolsó beszélgetésünk:-)))

    VálaszTörlés
  4. Gigikém!
    Teljesen egyetértek Veled, és hidd el, tiszta szívemből megértelek!
    A Katánál leírtaknál számomra csak az volt a szebb, amikor az elhalt babámmal feküdtem a kórteremben, várva a végítéletre, és 1 roma csaj pedig "nagy kegyesen"-hattyú halálát játszva siránkozott a ki tudja hányadik abortusza miatt-mert otthon már van 2-3...jól kiosztottam, és nekünk is ennyi volt a beszélgetésünk...
    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Ja, és arról nem is beszélve, hogy mennyien "feleslegesen" lombikoznak! Hiszen valljuk be, a kötelező vizsgálatokhoz nem tartozik bele a genetika, az IR vizsgálat, stb. No és nem egy párral találkoztam már, akik keveset szexelnek ( mert pl apa külföldön van) és így kézenfekvő a lombik (persze OEP támogatottan), vagy olyanról is hallottam már, hogy egyszerre akarta " letudni" a 2 gyereket, ezért járt meddőségi kezelésre...és az a szörnyű, hogy ezek is ott állnak a sorban, előttünk....

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok,
    én attól akadtam mindig ki, amikor könnyen teherbeeső babások előadták nekem, hogy hát igen Neked bezzeg van időd magadra és mi bezzeg milyen elfoglaltak vagyunk és hát igen a gyerek, majd megtudod mennyibe kerül. Hmm számolja már ki, hogy mennyibe kerül a lombik+egyéb vizsgálatok+egyéb kezelések...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abszolút igazad van! Ettől én is falnak megyek! Minek kell mártírkodni, hogy így a gyerek, úgy a gyerek és magamra nincs egy percem sem? Hát ezt akarta nem, amikor gyereket vállalt?!
      Mi szívesen felcserélnénk az éjszakai alvásunkat virrasztásra!

      Törlés
  7. Csajok!
    Sajnálom, hogy nincs itt lájk gomb, mert én gigalike-ot nyomnék mindenkinek! :))))

    VálaszTörlés
  8. Mindenkivel maximálisan egyetértek és még annyit fűznék hozzá, hogy a kismamák akik azt gondolják milyen jó nekünk, mert jut idő magunkra , igen jut idő arra, hogy melyik szurit mikor adjuk be, hogy szedjük a vitaminokat és egyéb gyógyszereket, hogy a gyomrunk ne készüljön ki és persze arra is figyeljünk, melyik üti a másikat és elteljen közötte a megfelelő idő!
    Nekem is a közelemben már számolni sem tudom, hogy az elmúlt 5 évben kinek , mikor, mennyi gyereke született, mert van olyan akinek már három is és én még egy percre sem voltam kismama...
    JA és azt a mondatot gyűlölöm a legjobban : Majd ha már feladod és nem is gondolsz rá akkor jön magától.....
    Nem hiszem, hogy valaha is megtudnék arról feledkezni, hogy mennyire szeretnék anya lenni...

    VálaszTörlés
  9. Egyetértek minden hozzászólással! Bella

    VálaszTörlés
  10. Nem vagy egyedül ezekkel az érzésekkel, csak sokan nem merjük kimondani, de hidd el mindenkiben benne vannak ezek, és néha előtörnek, néha nem.....szerintem nagyon jó hogy leírtad Neked is, de nekünk is, mert bizony nekem jó volt ezt elolvasni, és most nem érzem magam egyedül ezekkel a szörnyű érzésekkel - és talán kicsit el is hiszem, hogy ez valahol normális!
    szóval köszi,
    Eszter

    VálaszTörlés
  11. Gigi! Örülök, hogy helyettem is kiakadtál :) Azt hiszem ezen sokszor morogtam már én is magamban, csak mindig találtam valami indokot vagy okot, amiért inkább megpróbáltam megérteni azt a másikat! Azt, aki siránkozott az első gyerek után, hogy a második pár hónap próbálkozás után nem jön össze és közli, hogy most már tudja min megyek keresztül és megért! Azt is látom, mindenkinek van kórházas tapasztalata. Engem a lapar után egy szobába fektettek 2 abortuszossal. Az egyik mesélte, hogy ő állandóan terhes lesz, a másikon legalább az látszott, hogy meg van kissé zuhanva.

    VálaszTörlés
  12. Elég sok szívfájdító dolgot élünk meg, hurcibáljuk magunkkal a szavakat, mondatokat. Én pl. imádom, amikor valaki felvilágosít arról, hogy kell gyereket csinálni... Mert elég ám kifigyelni a középidőt és akkor kell szexelni! Mert az illető nő életében csak háromszor nem védekezett tudatosan és így meg is született a két gyereke.
    A másik mondatot, amit visszhangoz azóta is az agyam, a harmadik vetélésem közben kaptam. Csak egy kérdés volt:
    "Akarod te egyáltalán ezt a gyereket?"

    Mer van, akinek csak akarni kell és van, akinek akarni sem és ott a baba.

    Mi meg egy másik kaszthoz tartozunk sajnos.

    VálaszTörlés
  13. ...s még az is szép, amikor beközlik, hogy nem akartuk ezt a terhességet, nem is védekeztünk, csak becsúszott...hja, kérem...

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Véletlenül vetődtem ide, de nem tudom megállni megjegyzés nélkül: miért zavar, ha valaki 2. gyereket is akar lombikkal? neked is 5 tb-s lehetősged van, neki is. Az, hogy ő szerencsésebb, és neki az 5 lehetőségbe esetleg 2 vagy akár 3 gyerek is belefér, ez szúrja a szemed? ezek szerint mindenkit utálsz, aki szerencsésebb nálad? Nekem is vam már gyerekem, aki első lombikra összejött, igen, iszonyú szerencsés voltam. A 2. gyerekért 2 lombikon vagyok túl, sikertelenül, de még folytatom. nem hiszem, hogy ezzel tőled venném el a helyem, hiszen ha én nem mennék újra, neked akkor sem finanszírozna többet a TB. akkor lenne igazad, ha gyerekenként lenne x lehetőség, de nem igy van.
    Egyébként meg nem értem, hogy a 2. gyerek utáni vágyat miért kell rinyálásnak minősíteni... ha valakinek már lett egy gyereke, fogja be a száját és ne akarjon még egyet? Vagy csak ne irjon a lombikos főrumokba, mert már egyszer sikerült??? nagyon furcsa hozzáállás. van egy gyerekem, igen, szerencsés vagyok, és szeretnék még egyet. Nem olyan furcsa igény ez azt hiszem.
    Mindezek mellett sajnálom, hogy neked még nem sikerült, és drukkolok, hogy minél előbb babád legyen! És valóban igazságtalan az élettől, hogy olyannak, aki meg nem akar, simán összejön. Én is voltam kórházban 14 hetes terhesen fenyegető vetélés miatt, és volt, aki a 15. abortuszán volt...sírva mentem ki és a folyosón töltöttem a napot, anyira nem bírtam elviselni, tényleg borzalmas.
    (vjulcsi voltam a Dévais topikból)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Julcsi!
      Úgy érzem neked (szerencsére) fogalmad sincs arról, amit érzek és leírtam. Megmertem tenni, hisz ez az én naplóm! Ha nem tetszik nem kell olvasni!
      Nem érted az egészet, hisz neked "hipp-hopp" elsőre összejött a bébi! Azt meg nem fogom elmagyarázni, hogy miért veszik el a helyet a tesóprojektesek a 0 gyerekesektől! Ha nem érted, hát nem érted! A többiek értik...
      A lombikos fórum meg hogy jön ide???
      "
      nem hiszem, hogy ezzel tőled venném el a helyem, hiszen ha én nem mennék újra, neked akkor sem finanszírozna többet a TB. "
      ????????????????????????????????????????????????

      Törlés
    2. na ha neked a sok kivizsgálás, betegség, inszemek és a lombik hipp-hopp, akkor legyen, de könnyű is volt nekem.
      tényleg nem értem, miért venném el tőled a helyet, azt meg pláne, miért nem magyarázod el.
      természetesen nem az volt a bajom, hogy leírtad a véleményed, hiszen a te naplód, hanem gondoltam vitatkozom a véleményeddel, vagy leírom én is az enyémet. Hiszen ez egy nyilvános blog, a komment lehetőség pedig ezért van.
      Nem fogom olvasni a blogodat, ezt megígérhetem,meghagyom azoknak, akik mindenben egyetértenek veled, és mindenkit utálnak, aki náluk picivel szerencsésebb az életben. Igazad van, ez a jó hozzáállás!
      Minden jót neked.

      Törlés
    3. Kicsit kiforgatod a szavaimat, de sebaj!
      Sokáig gondolkodtam, hogy hozzászóljak-e eme bejegyzésedhez és végül úgy döntöttem, hogy csak e pár sor erejéig fogok.
      Aki tudott olvasni a sorok között, az tudja miről beszélek és nem kell magyarázkodni, a többi meg azt gondol, amit akar. Nem vagyunk egyformák!

      Törlés
    4. VJulcsival értek egyet. Gusztustalan hozzáállás ez! Ha már valakinek van gyereke, mondjon le arról hogy testvért kapjon a trónörökös???

      Bacca+ ugyanannyi tb finansz lehetőséged van, mint másoknak!!!!!!!!!!

      És hipphopp lombikra összejött? Ezt írtad... Hát basszus, ő is megszenvedett, gondolom előtte éveken át próbálkoztak, sok-sok inszemen keresztül menve, és eljött a lombik, ez volt a cél, hogy legyen baba.

      Gusztustalan az irigységetek.

      És én sem fogom olvasni tovább ezt a blogot. Ha nem tetszik, minek engedélyezed a véleménynyilvánítást kommentben?????????????


      (amúgy meg a hozzáállásoddal van bajom. Viszont ha hiszed ha nem, szívből kívánom h hamar legyen babátok mert mindenki megérdemli. Tökmind1 hány gyerekes)

      Törlés
    5. "Kedves" névtelen kommentelő!

      Először is! Legalább annyi gerinc lehetett volna benned, hogy a nickeddel aláírod a firkálmányodat!

      Sok port kavart ez a bejegyzésem, de aki kicsit is átlát a szitán tudja, hogy ez egy akkori lelkiállapot volt, amikor is egy elkeseredett nő, aki babát akar, megint a saját kudarcával szembesül. Nem kell engem úgy beállítani, hogy a saját nyomorom miatt gyűlölök mindenkit, mert ez egyszerűen NEM IGAZ!

      A blog olvasása meg nem kötelező! Eddig sem tartottam pisztolyt a halántékodhoz...

      Többet inkább nem is írok, mert ismerjük a mondjást: "Okos enged..." :P

      Törlés
    6. vjulcsi én neked nyomnék gigalike-ot igazad van.
      Orsi

      Törlés
  15. Aki meg azt kifogásolta, hogy miért jár meddőségi intézetbe valaki terhesgondozásra... én is oda jártam, egyszerűen azért, mert a nehezen összejött babát annyira féltettem, hogy a lehető legjobb helyre szerettem volna menni, akinél úgy éreztem, nem történhet baj. Ez Dévai volt, és utólag sem bánom, hogy oda mentem. Ennek ellenére tudom, hogy rossz látni a pocakos kismamákat, de a kismamáknak is megvannak a maguk szempontjai.

    VálaszTörlés
  16. Sokat gondolkoztam, hogy leirjam-e en is, de mivel tobb lombikos blogjat is olvastam es ugy erzem neha el tudom kepzelni min mentek keresztul, ezert hatha forditva is igaz. Nekem van 1 lanyom, mar fel eve anyuka vagyok es ha nem is sokaig, de en is ateltem a remeny-sikertelenseg/elkeseredettseg-ujraproba sormintaju honapokat mielott terhes lettem es higyjetek el, hogy az ilyen szerencseseknek sem konnyu ezt megelni es ha valakinek nem sikerul a gyerek nem azert mondunk ostobasagokat, mert ilyen gonoszak vagyunk, hanem mert a sajat tapasztalatot probaljuk atadni. Legalabbis en igy vagyok vele. Az, hogy valaki abortuszra megy legalabb akkora tragedia lehet, mint gyerekert kuzdeni. Vajon min megy keresztul valaki, amig oda jut, hogy nem vallalhatja a babat. Csak gondoljatok el, ti pl ferj/apa nelkul vagy teljes kilatastalansagban vallalnatok?
    A rinyalokat viszont en sem ertem, o vallalta, hogy a magara fordithato idot egy masik emberre szanja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, hogy beleszólok, de most ezt magamra vettem...pedig nem csak én írtam abortuszos történést!
      Igazad van, abban az esetben, ha tényleg keresztül megy azon a lelki megrázkódtatáson, amit 1 abortusz tud okozni. De! Amikor ülsz a folyosón, vagy fekszel a kórteremben, és 1 roma, cirka 15 éves beközli veled, hogy te is abortuszra jöttél? Na, akkor kinyílik a bicska a zsebemben...mert ő nem érezte a súlyát! Most kérdezheted, honnan tudom? Csak látnod kellett volna...

      Törlés
    2. Az abortuszosok meg a missedesek "találkoztatása" (micsoda egy hüyle szó, bocs, nem jut eszembe jobb)a kórház sara is. Sajnos ők sem tudnak mit tenni, kevés az ágy sok a beteg, én is megéltem azt, amit pocilakóra várva írt, és nagyon rossz volt. Viszont olyan is volt, amikor a laparra mentem,hogy két roma csajnak is missedje volt, pedig én azt kezdtem hinni, hogy velük ez nem történik meg, és egy nap kettő. Egyiknek az első, másiknak a második baba lett volna. Nagyon kivoltak.De ez a ritkább. Sajnos nagyon sokan vannak olyanok, akik az abortuszt védekezési módnak tekintik. Ez iszonyú nehéz kérdés, rengeteg aspektussal. Miért drága a gumi, miért drága az óvszer, nincs párja, kilátástalan a helyzete (de szexelni még szexel és nem védekezik)stb. Nehéz,és szerintem nem is kell állást foglalni, de azt maximálisan megértem, hogy azon jóérzésű, akár nem gyerekre váró/vágyó nő is kiakad, amikor röhögve, vihorászva sétál be valaki a műtőbe elvetetni a gyerekét, az ő babája meg elhalt vagy nem jön össze, és ő ezért vár műtétre

      Törlés
    3. Igazatok van, ilyen abortusz lehet bicskanyitogato, de szerintem ebbol kevesebb van (vagy ezt csak a naivitasom mondatja velem?).

      Törlés
    4. Hát, sajnos statisztikát nem tudok az abortuszokról, de azért 2012-ben egy nő, aki nem szeretne gyereket, az tud(na) védekezni. Sajnos egy csomó ember sokszor azért nem védekezik, mert jaj, ekkor meg akkor nem lehetek úgysem terhes. Nekem több diplomás, értelmiségi ismerősömnek is volt abortusza.
      Aki küzd a babáért, annak nagyon nehéz ezt elfogadni.

      Törlés
  17. Úgy látom, lavinát indítottunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. már az elején tudtam, hogy így lesz. De nagyon bátor és jó dolog, hogy Gigi leírta, mit érez, "kimondta" a gondolatait. Az abortusz meg meddőségtől/lombiktól függetlenül is nagyon vitaindító téma.
      vjulcsi sajnos tényleg nem tud/akar olvasni a sorok között. Teljesen mindegy, hogy ki, miylen módon (lombik, spontán, inszem) esik teherbe, az, annak, akiknek éppen nem jön össze, baromira fáj, és a saját sikertelenségére emlékezteti. Én a 20. hétig nem mondtam el a lombikos exkolleganőimnek. Akkor is azért írtam meg, mert személyesen találkoztunk. De azóta sem téma köztünk, hogy hol, miylen vizsgálaton voltam, nem küldök nekik uhu fotókat, ha kérdeznek, válaszolok, ennyi. Nekem nagyon nehéz volt, amíg nem jött össze, és hasonlókat éltem meg, mint Gigi. És én is felvállaltam. Igaz, blogom nincs, így nem leírtam a dolgokat, hanem hangot adtam nekik.

      Törlés
  18. Gigi,

    szerintem igazad van, abban, amit írsz, én is sokszor ezt érzem, amit te most leírtál.
    Persze, ha calcuttai Teréz anya lélekkel áldott volna meg az Isten, akkor más lenne, biztosan ennyi szenvedés után is tudnánk örülni más örömének, de így, hogy gyarló emberek vagyunk ez nagyon nehéz.
    Mégis valahogy meg kell próbálni pozitívabban viszonyulni hozzájuk, hiszen ők sem tehetnek róla, hogy nekik könnyen összejön, vagy már a második, harmadik, negyedik lombikbabájukat várják... (és tudom, hogy ez nagyon nehéz, én is küzdök magammal), de muszáj saját magunk miatt megpróbálni egy kicsit változtatni ezen a hozzáálláson, mégpedig azért, mert ezzel csakis magunknak ártunk...
    Olyan negatív energiákat építünk ezáltal magunk köré, hogy csak na!
    Szóval nyugodtan írd le, ami bánt, add ki magadból és utána próbálj rajta túl lenni, nem mással foglalkozni, hanem csakis magaddal. Csak a saját érdekedben.

    VálaszTörlés
  19. Kicsit olyan ez mintha a hőn áhított jövőbeli vágyadat utálnád. Gondolj bele, azokat utálod akik terhesek, de te is az szeretnél lenni. Hogy is van ez akkor? Szerintem tedd előbb rendbe magadat, a gondolataidat, az érzéseidet és ha úgy érzed készen állsz akkor már jöhet a baba. És akkor biztos jönni is fog, de előbb nem! Készülj fel a befogadásra. Drukkolok nagyon!

    VálaszTörlés
  20. A posztot már olvastam, de a kommenteket csak most néztem meg, mikor említetted...
    Hogy itt mennyire kurva okosak egyesek! Bizony, "tedd előbb rendbe magadat, a gondolataidat, az érzéseidet és ha úgy érzed készen állsz akkor már jöhet a baba. És akkor biztos jönni is fog, de előbb nem! ". Meg ne görcsölj rá - ezt ugyan nem szónokolta el senki, de figyelj rá, mert ez is fontos ám... fogadjunk, hogy senki sem tud ugyanis olyan anyáról, akinek nem teljes zen állapotban fogant a gyereke, csakis alfában lebegve, minden reményről lemondva, passzívan és hipnózis-közeli állapotig lazulva fog összejönni, nem is értem, miért nem fogjuk fel, hogy butaság orvost keresni, megoldások után nézni, kezeltetni magunkat meg hasonló balgaságok...
    Pfff... sikerült feldühíteni...

    VálaszTörlés
  21. Mérhetetlen intolerancia, emberi butaság, ostobaság árad belőletek. Azért utálni, haragudni, rosszallóan tekinteni bárkire is, mert képes arra, amire ti nem, beszűkült gondolkodásra, sekélyes érzelemvilégra vall. Ha mindez csak érzés szintjén jelenne meg, és nem adnátok teret, lehetőséget ennek a mélyen gyökeredző gyűlölet kinyilvánításnak, még elfogadható, érthető is lenne az elkeseredettségetek, de így tömény gusztustalansággá gyúrjátok a saját szerencsétlenségeteket. Valamint egyszer és mindenkorra jegyezzétek meg, hogy más termékenységének, az égvilágon semmi köze a ti terméketlenségetekhez. Akkor sem, ha 15 abortusza volt annak a roma nőnek, aki valakit mélyen megríkatott !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te ostoba Nevtelen! Fogalmad sincs, hogy ezek az erzesek honnan gyokereznek, de megnyugtatlak, hogy mar van egy gyermekem, aki termeszetes uton fogant, es még igy is emlekszem a regi idokre, amikor csak szerettem volna egy kisbabat! Most is megirnam ezt a bejegyzest ugyanigy, ha abban a cipoben jarnek! Gondolom te sosem voltal benne, igy halvany lila gozod sincs, hogy mit el at egy no, aki vagy a sajat vagy a parja "hibajabol" kenytelen hosszu-hosszu eveket varni a gyermekaldasra! Szivesen elmagyaraznam neked, de mar keso! Mar a szadra vettel es pocskondiaztal olyanokat, akiket nem ismersz es a helyukben sem voltal soha!!! Buta vagy! Ennyi. Gigi

      Törlés
  22. Köszönöm szépen, de nem kérek magyarázatot. Véleményem szerint jó érzésű, érett gondolkodású ember nem képes hangot adni ilyen formában olyan dologért, ami a másiknak megadatott. Legyen szó bármiről is. Mint mondtam, azzal az égvilágon semmi baj nincs, ha ebben a helyzetben érzés szintjén jelenik meg a személyben valami disszonancia. Ellenben az már baj, ha táplálja azt, teret enged ennek rosszindulatnak. Sajnos nem tudom másként leírni a jelenséget, csak így: rosszindulat. Mindig könnyebb és egyszerűbb külső okokat, körülményeket, bűnbakokat keresni, mint őszintén, mélyen szembesülni a valósággal. De a saját problémánk a saját problémánk! Ez ilyen egyszerű. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy utáljuk azokat, akik valamilyen szempontból jobb helyzetben vannak. Azt meg végkép nem engedhetjük meg magunknak, hogy a világ legtermészetesebb dolgáért utáljunk másokat. Illetve, nagyon sokan megengedik maguknak, de az erőteljesen rombolja az ember pszichéjét. Határozottan ártalmas. Van egy kedves barátnőm, akinek nagyon nehezen jött össze a második gyermek. Mindeközben a sógornője várandós lett. Később elmesélte nekem, hogy milyen érzései támadtak, amikor megtudta, hogy testvére felesége babát vár. A keletkezett érzései miatt szégyellte magát. Nagyon hamar felmérte, hogy természetesen nem a sógornője haragszik, utálja, stb., egyszerűen a saját tehetetlensége váltja ki belőle azokat az érzéseket, amitől még jómaga is megrémült. És mihelyt ezt felismerte, egészségesen tudta kezelni a helyzetet. Nem adott teret a rossz érzéseinek, nem hárított, azt és úgy látta, ami volt. Azt hiszem ez egy járható út. Haragnak, dühnek, utálatnak teret adni, táplálni, az nem .

    VálaszTörlés
  23. Dogoljon meg a szomszed tehene is...
    Tehetunk az ellen, hogy szar alakok legyunk. A valasztas abban all, hogy elfogadod a sorsod, illetve, ha tudsz, teszel erte, hogy jobb legyen, vagy csak irigykedsz mindenkire, aki nem olyan peches, mint te.
    Masnak mas problemaja van.

    VálaszTörlés