"Az embert nem a fájdalmak ölik meg, hanem a remények, amelyekben csalódott." (Honoré de Balzac)







2012. április 28., szombat

Adimet

A helyzet az, hogy jön a négy napos ünnep és nekem elfog fogyni az Adimetem. Már régóta gondolkodom, hogy kell-e ez nekem egyáltalán?! Tőle egy, dekát sem fogytam, pedig állítólag kellett volna és változtak az IR-rel kapcsolatos nézetek is. Most már más értékekkel dolgoznak az orvosok, mint pl egy évvel ezelőtt.
Ami tavaly gyógyszeres IR volt, az ma már sima diéta és mozgásos IR. Persze a gyógyszer adása függ attól is, hogy melyik dokihoz megy el az ember. Van egy sztárdoki, aki szerintem még a rendelője előtt elhaladóknak is adna, korra és nemre való tekintet nélkül. Ebben megegyezik a véleményünk az én sztárdokimmal is! :)
Szóval lényeg a lényeg, hogy tegnap felhívtam és elmeséltem neki, hogy nem fog kitartani a bogyó jövő hétig. Mondta, hogy ő szívesen ír nekem, mire én megkérdeztem, hogy tényleg kell-e ez nekem?! Felsoroltam az érveimet és végül abban maradtunk, hogy abbahagyhatom a szedését!
Fura lesz, de azért örülök neki!
Mindig is voltak fenntartásaim ezekkel a metformint tartalmazó gyógyszerekkel kapcsolatban, hisz nem vagyok cukorbeteg. A családban előfordult a 2 típusú, így lehet, hogy idős koromra én is az leszek. Na mármost, ha most szedem ezeket a bogyókat, akkor mire odajutok, hogy tényleg kellene, addigra már lehet, hogy csak az inzulin marad hatásos számomra. Ez persze csak az én okfejtésem, nem vagyok orvos, lehet, hogy tök hülyeség, amit írtam. Viszont így kicsit nyugodtabb leszek és ez jó!

9 megjegyzés:

  1. Szia Gigi!

    Megkérdezhetem, hogy neked milyenek az inzulinos eredményeid? Csak kíváncsiságból. Tényleg változtak a nézetek? Ezt nem is tudtam....azért baromi jó:(

    Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak biztatásképpen: nekem met nélkül sikerült az inszem. Krizsa az én dokim is, én nagyon nehezen toleráltam a gyógyszert, amúgy is vékony vagyok, és a mettől csontsovánnyá lettem. Jah és persze a folsav mutációs cucc is kiderült közben, a met meg amúgy is rontja a folsav felszívódását. Krizsa engem már az első konzilkor leállított. Akkor szkeptikus voltam, és elmentem nem a MM-nyájba tartozó, nagyon profi diabos dokinőhöz, aki felvilágosított, hogy nincs IR-rem, de a chra figyelés és a mozgás mindenkinke kell, úgyhogy az maradjon. Hallgassak K dokira szedjek fel pár kilót,mozogjak, borozzak, és makjd sikerül. Így tettem.
      Amúgy nekem az éhomi 4,6, a terhelt meg 38 volt. A meforalt nem bírtam, merckformin xrt szedtem. A met szedése mellett is elvetéltem (az első vetélésemet sárgatest elégtelenség-IR-re fogták), pedig kezdettől fogva volt progi, és szívhang is. Ez volt az első megingás a metben, aztán pedig K doki, aki szerint a MM egészséges embereket "kezel".

      Törlés
  2. Én sem szedtem be a metet, nekem 0 perces 4,06 60 perces 30, 120 perces 19-re akartak adni, normál cukor mellett. Én is a mozgásban és a diétában hiszek, szerintem sokszor azért adják, már más ötlet nincs és az IR-t mindenkire rá lehet fogni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dr T.??? Hiszen még az 5x sem haladja meg, milyen alapon?
      nekem a diabos dokinő azt mondta, hogy ő igazából 100 feletti terhelt inzulinnál, túlsúllyal és cisztás pácienseknél látja értelmét a metforminnak.

      Törlés
    2. Ott volt náluk, de nem ő volt. Az indok, hogy túl sovány vagyok és aki sovány, az IR-es, mert anyagcsere zavara van.

      Törlés
    3. aha, ezt a magyarázatot még nem hallottam. Én amúgy RR-nél voltam, de őt kedveltem. Nem mitizálta túl a metet, azt mondta, a vetélés miatt adja, de szerinte 40 alatti terhelt inzulinnal menni szokott a terhesség, de nincs más ötlete. Aztán, amikor met mellett is elvetéltem, utána nem mentem vissza a MM-be.

      Törlés
  3. Gigi egyetértek. Nekem is azt mondta K. doki, hogy kevés szénhidrát és mozgás. Megjegyzem, hogy én is bekerültem az MM-es nyájba egy darabig, aztán miután kiderült, hogy ez alatt az idő alatt sem sikerült egyik lombik sem, így abbahagytam. Megjegyzem én úgy mentem a legutolsó kontrollra, hogy 1,5 hónapig nem is szedtem a gyógyszert és a 120 perces inzulinom éppen csak határ felett volt. A másik pedig, amikor felírták az Avandát és kiderült, hogy Európában már régen nem használják, mert szív problémát okozhat, felhívtam őket, hogy szeretnék másik gyógyszert. A válasz az volt, hogy majd ha megyek legközelebb írnak fel másikat, mert ha eddig nem volt tőle bajom ezek után sem lesz. Hát köszönöm szépen. Így szépen elbúcsúztam az MM-től.
    Bella

    VálaszTörlés
  4. Meglepve olvasom, hogy csak ugy felirjak a metformint, mindenfele indok nelkul. En jovo heten megyek a cirisbe, Renz doktornohoz, de nem azert, mert nem sikerult a 3. ET sem, hanem mert nekem tuneteim is vannak, annak ellenere, hogy mar egy eve csak teljes kiorlesu dolgokat eszem, nem eszem csokit, sutit, mozgok (heti 2 hastanc es R. Reka :)), ennek ellenere gyakran esik le a cukrom, eves utan 2-3 oraval ha nem eszem, akkor rosszul vagyok...Kicsit tul van misztifikalva ez az IR, az orvosok velemenye evrol evre valtozik a terapiat illetoen. En zt mondom, ha jol erzed meged, felesleges barmilyen gyogyszert beszedni, az csak ront a helyzeten..:)

    VálaszTörlés
  5. szia!
    én az MM-be "járok", Merckformin XR-t kaptam, de azóta csak romlott a terhelt inzulinom. neked mik a legújabb infóid, mikor lehet elhagyni?

    VálaszTörlés